Посібник для новачків: перший крок на шляху до венчурних інвестицій

0
200
Дмитро Гільгур - бізнесмен, засновник українсько-британської консалтингової компанії Vimes VC
The Beginner’s Guide: the first step towards VC investments Dmitriy Gilgur Businessman, Founder of Vimes VC Ukrainian-British consulting company Посібник для новачків: перший крок на шляху до венчурних інвестицій Дмитро Гільгур бізнесмен, засновник українсько-британської консалтингової компанії Vimes VC Руководство для новичков: первый шаг на пути к венчурным инвестициям Дмитрий Гильгур бизнесмен, основатель украинско-британской консалтинговой компании Vimes VC

У жовтні 2017 р. команда Vimes VC організувала roadshow українських стартапів у Лондоні. Україна має великий потенціал у технічному напрямі, динамічне стартап-середовище і пропонує чудові інвестиційні можливості для західних венчурних фондів.

Усі стартапи, що брали участь у roadshow, мали відмінний продукт, сильні команди, але коли справа доходила до його презентації інвесторам – тут несподівано виникали труднощі.

У цій пам’ятці ми зібрали кілька ідей, які допоможуть стартапам підготуватися до їхньої першої зустрічі з інвесторами.

Цілі

На етапі початкової підготовки дуже важливо чітко розуміти кінцеві цілі, ще краще – записати їх.

Уявіть собі, що вам за три хвилини потрібно донести до інвестора, які особливості вашого продукту роблять його приголомшливою інвестиційною можливістю.

Часто керівники фірм занурюються в технічні деталі продукту і забувають або ігнорують чинники, що роблять їхні компанії привабливими для інвестора.

Саме тут приходить чітке розуміння цілей. Ви хочете інвестицій. Вони походять від інвестора. Інвестор хоче чути про можливості для нього. Вони мають бути зрозумілі та лаконічні. У результаті отримуємо два найважливіших твердження, які допоможуть підготуватися до першої презентації:

  • розуміння інвестиційних можливостей, які ви можете запропонувати венчурним фондам;
  • розуміння того, як найкращим чином презентувати цю ідею.

Ці два головні пункти виглядають доволі скромно, але вони критично важливі й заощадять багато часу та зусиль.

Продукт

Компанія намагається всебічно описати продукт і побоюється забути щось істотне, отож починає змішувати все, що має зараз, і майбутні розробки в одну велику купу «пропозиції продукту». Але часто буває так, що інвестор не є експертом у цій галузі та не зовсім розуміє, у що йому пропонують вкласти гроші.

Інвестор хоче почути, що являє собою ваш продукт і як він генеруватиме прибуток.

Вихід: опишіть продукт з позиції інвестора, а не виробника, – покажіть, які проблеми він розв’язує; на якій стадії перебуває розробка і коли планується масовий запуск продукту; чи є у вас конкуренти і чим ви від них вигідно відрізняєтеся.

Диференціація продукту

Після цього починаємо копати трохи глибше. Ми з’ясували, що таке продукт, але що робить його особливим і унікальним? Який фундамент цієї інвестиційної можливості? Що є «ціннісною пропозицією» для венчурних фондів?

Ось деякі ідеї, котрі ви можете розглянути, щоб відповісти собі на ці питання:

  • унікальні функції;
  • інтелектуальна власність, патенти;
  • майбутні плани розвитку, які допомагають випередити конкурентів;
  • команда;
  • ціна;
  • партнери та потенційна зацікавленість великих клієнтів.

Аудиторія

В ідеальному світі, щойно виникне потреба в коштах, ви підете просто до уповноваженої особи у VC, яка інвестує у ваш продукт. Але насправді на вас чекає квест, в якому слід ретельно вибудувати свою робочу мережу і зв’язки. Вони врешті й приведуть вас до інвестора.

Комунікаційні інструменти

Одна з найбільш важливих проблем – розуміння комунікаційних інструментів, якими ви володієте.

Нижче наведено можливий набір для базового рівня.

Перший лист – він часто є першим контактом з потенційним інвестором та має бути професійним, коротким і точним.

Тизер – документ на одну-дві сторінки, який зазвичай використовують для підвищення інтересу до проекту. Він має бути чітким, професійним, лаконічним. Мета тизеру – надати достатньо інформації, щоби перевести вас на наступний етап інвестиційного процесу.

Презентація – часто буває, що чудовий продукт провалюється через слабку презентацію.

Бізнес-план – який ваш план розвитку на наступні два роки? Як ви оцінюєте вартість вашої компанії? Куди підуть інвестиції? Продажі? Уявіть, що віддаєте свої гроші – відповіді на які питання ви б хотіли знати, перш ніж інвестувати?

Це далеко не повний гайд із залучення коштів VC. Магії не існує, вчіться і готуйтеся, приймайте невдачі, повертайтеся до роботи ще сильнішими та розумнішими і досягайте ваших цілей!

Підписуйтесь на наш канал у Telegram