Територія інновацій

0
165
Игорь Янковский
Янковский Игорь

Завдяки створенню в Україні інноваційного центру вітчизняні вчені, розробники, винахідники, стартапери, з одного боку, зможуть розповісти про себе широкій аудиторії. З другого боку, бізнесмени, які шукають нові, цікаві проекти для інвестування, отримають доступ до найбільш інноваційних ідей і розробок.

Рік тому з ініціативи Громадської спілки «Форум українського партнерства» відбувся масштабний захід «Дім інновацій на Троїцькій площі». Він об’єднав учених, бізнесменів, громадських діячів, студентів, стартаперів, лідерів думок.

Ця конференція показала, перш за все, дві тенденції. По-перше, в нашій країні існує інформаційний вакуум між носіями ідей та суспільством. А по-друге, стало очевидно, що Україна потребує постійного майданчика, який би надавав змогу інноваторам, винахідникам, ученим розповісти про себе, а бізнесменам, так само, – отримати можливість знайти нові шляхи для інвестування.

Нещодавно ці висновки знайшли підтвердження, коли на замовлення «Форуму українського партнерства» було проведено соціологічне опитування українських науковців. Треба сказати, що вперше за останні 25 років хтось вирішив дізнатися, чому суспільство так мало знає про результати роботи вітчизняних учених.

У вересні цього року було опитано наукових співробітників із 35 наукових установ у п’яти містах (Київ, Харків, Одеса, Львів, Дніпро). Загальна кількість опитаних – 1 000 осіб.

Виявилося, що 55% респондентів важко доносити інформацію про свої винаходи через ЗМІ. Адже спеціалізовані видання працюють на вузьку аудиторію, а «популярні» ЗМІ віддають перевагу розважальній інформації (це констатують 59%).

Майже 90% опитаних вітають ідею створення в Україні центру, який би спеціалізувався на популяризації та підтримці вітчизняних наукових досліджень, надавав технічну допомогу вченим і стартаперам, сприяв створенню позитивного іміджу вчених і підприємців, пов’язаних з науковою сферою, поширював новини про науку та інновації.

Серед послуг, які хотіли б отримувати науковці, найбільше затребувані лекції відомих учених, стартаперів, популяризація науки (60%). Курси іноземних мов цікаві для 46% респондентів, круглі столи, майстер-класи, воркшопи – 42%, інтерактивні виставки інновацій – 30%, допомога в підготовці професійної презентації проекту – 23%, послуги відеостудії – 22%.

Соцопитування також показало, і це дуже важливий момент, що саме від бізнесу (в другу чергу після держави) українські вчені чекають підтримки.

Спираючись на підсумки торішньої конференції та результати свіжого соцопитування науковців, я вирішив створити в Україні постійний інноваційний центр. Завдання цього проекту – об’єднати носіїв ідей, учених і людей, які можуть втілити їхні розробки в життя, розрахувати комерційну ефективність, а також фінансувати цей процес.

Таким чином, в Україні розпочав роботу «Дім інновацій». Уже активно діють інтернет-ресурси проекту – фейсбук www.facebook.com/innovationhouse.org.ua і сайт www.innovationhouse.org.ua. За три місяці роботи «Дому інновацій» вдалося охопити у фейсбуці аудиторію в 500 тис. осіб. А сайт проекту вже читають у 86 країнах світу.

Крім того, команда «Дому інновацій» бере активну участь в організації, просуванні та проведенні спеціалізованих конференцій.

Наступний етап – відкриття приміщення «Дому інновацій» в Києві, на вул. Володимирській. За кілька місяців на цьому майданчику запрацює сучасний простір для проведення конференцій, навчальних курсів, хакатонів, круглих столів. Тут вже обладнують професійну відеостудію. Отож інноватори за допомогою професійних журналістів, режисерів, операторів зможуть відзняти відеоролик про свою роботу.

«Дім інновацій» запрошує до співпраці всіх, хто має не лише ідеї, а й бажання втілити їх у життя!

Підписуйтесь на наш канал у Telegram

ЗАЛИШИТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here