Джерела інновацій для сучасних проектів

Джерела інновацій для сучасних проектів

Пошук інновацій — не тільки ковток свіжого повітря, але і вже обов’язковий процес для будь-якого бізнесу в світі, що дуже швидко розвивається і змінюється. Що далі, то більше це стає питанням не тільки процвітання, але і виживання.

Часто мене запитують — де ж шукати нові ідеї? Як відповідь я систематизував набір інструментів, порад і джерел.

Універсальний підхід #1 — тримати очі та вуха постійно відкритими! Ви ніколи не дізнаєтеся і не здогадаєтеся заздалегідь, звідки може прийти цікава ідея. Ми весь час повинні знаходитися в «режимі сканування». Побачили цікавинку — і відразу задайте собі усвідомлене питання з трьома акцентами: «Як я можу це застосувати в своєму бізнесі/справі/продукті?».

#2: усвідомлено виділяйте час і ресурси на пошук ідей для розвитку. Це стратегічна робота, і її пріоритет повинен бути високим у вашому переліку справ.

#3: користуйтеся перекладачем текстів/сайтів — Google Translate. Він відмінно спочатку перекладе ваш пошуковий запит будь-якою мовою, а потім вам у відповідь — знайдені сайти вашою рідною мовою.

Джерела:

  1. «У будь-якій незрозумілій ситуації — гугли!». Світ завдяки інтернету — відкрите вікно, наповнене ідеями та натхненням. Відкривайте Google і запитуйте його: «найкреативніші пакування для…», «найнезвичайнші … світу», «ідеї для … (підставте свій товар)», «тренди у …», «глобальні споживчі тренди 201…» і т. д. Перемикайте закладку — і дивіться картинки в окремій видачі. Результати запитів дадуть вам ще більше ідей для пошуку, крок за кроком ведучи далі. А ще, чи знаєте ви, який другий за величиною пошуковик у світі? Youtube. І в ньому обов’язково шукайте-надихайтеся.
  2. Є великі компанії, які займаються пошуком і збором трендів в різних країнах. Частина інформації — безкоштовна. Вивчайте інформацію на сайтах, підписуйтесь на їх розсилки: globaltrends.com, www.digitaltrends.com, www.trendwatching.com і багато інших.
  3. Гарне джерело ідей, особливо візуальних — соціальна мережа www.pinterest.com. Попрацюйте з пошуком, у ній багато корисних речей. Чужі ідеї можна підглянути на краудфандингових платформах типу www.kickstarter.com, www.rockethub.com або сайтах стартапів betalist.com, www.producthunt.com.
  4. Підписуйтесь у соціальних мережах на особисті і бізнес-акаунти цікавих вам лідерів думок, експертів, конкурентів, представників аналогічних бізнесів в інших країнах, міні-проектів, які діляться потрібною вам інформацією. Коментуйте, вступайте у дискусії. Читайте і підписуйтесь на профільні ЗМІ з вашої теми (онлайн і офлайн), спеціалізовані сайти (для маркетологів один блог www.hubspot.com чого вартий), новинні портали і т. д. Читайте книги, нарешті.
  5. Ходіть на конференції, тренінги та майстер-класи. Важливо — чітко розумійте, від якого формату чого очікувати, і чи збігається це з вашими потребами? Наприклад, я з посмішкою ставлюся до реклам а-ля «Курс маркетингу. 2 дні. 50 тренерів» 🙂 Зрозуміло, що ні про які курси і системності знань мови не йдеться, це звичайна конференція. Проте, можливо, туди варто сходити, щоб отримати думки та ідеї від великої кількості фахівців, по нетворкінг. А якщо потрібна системна подача і цілісність знань, то йдіть на авторські курси з невеликою кількістю викладачів.
  6. Освоюйте методики розвитку креативу та інновацій у собі – наприклад, давно відому і дієву TRIZ (не знаєте, що це? див. п.1) або аналоги.
  7. Стимулюйте культуру створення ідей у себе в компанії. Зробіть, наприклад, проект а-ля «банк ідей», до якого всі співробітники зможуть принести свої пропозиції, отримати за це винагороду і можливість реалізувати власні проекти. Таким чином ви не тільки знайдете цікавинки, але і дасте співробітникам відчуття причетності до розвитку компанії і цим збільшите їх позитивну мотивацію. Людям вкрай важливо розуміти, що їх слухають і чують. Але з досвіду скажу, що ще важливіше для них — бачити, що їх ідеї втілюються в життя. Без цього подібні проекти швидко вмирають.
  8. За необхідності проводьте брейн-шторми з ключовими ідейними співробітниками — разом шукайте рішення. Цей інструмент — і про підвищення мотивації людей також.
  9. Обов’язково спілкуйтеся зі своїми клієнтами! За будь-якого зручного (а іноді і незручному) випадку питайте їх про (а) їх бажання і потреби, (б) для чого і чому вони купують ваші продукти або продукти конкурентів, (в) що б вони хотіли поліпшити у взаємодії з вашим бізнесом, чим не до кінця задоволені? Повірте, це величезне джерело поліпшень, яким мало хто користується… Спілкуйтеся з клієнтами будь-якими зручними їм способами — наживо (для мене це спосіб #1), по телефону, через емейл, соціальні мережі, месенджери…
  10. Спостерігайте за конкурентами — прямими і непрямими. Місцевими і закордонними. І не тільки конкурентами, а й сферами, в яких у вас з ними — один і той самий клієнт. Зрозумійте для себе, чим вони кращі за вас, і що у них можна перейняти. А чого навпаки точно не варто робити.
  11. Відвідуйте виставки та презентації. Локальні та в інших країнах. Не обов’язково ваші вузькоспеціалізовані. Але й ті, для яких з вами клієнт — один і той самий (див. п. 10).
  12. Подорожуйте! Саме там, де ваші очі відкриті, а мозок більш-менш вільний від плинності — ви особливо сприйнятливі до всього нового і цікавого. Уважно дивіться на всі боки, і ставте собі те саме питання, з якого я почав цей матеріал — «як я можу це застосувати в своєму бізнесі/справі/продукті?».

Упевнений, якщо почнете системно вивчати і використовувати хоча б частину із запропонованих мною джерел — ви отримаєте більше цікавих ідей, ніж зможете реалізувати. І тільки розуміння свого бренду і чітка стратегія руху бізнесу допоможуть вам відібрати релевантні та ефективні. Але це вже зовсім інша історія.

Можете повірити, що ці методи працюють — їх дієвість доводять результати мого авторського онлайн курсу-практикуму «Маркетинг. Стратегія. Бренд» (www.lighthouse.team), на якому ми розвиваємо проекти/бренди/продукти, шукаємо інновації, системно плануємо зростання і просування для всіх, хто до цього готовий.

Вчіться. Розвивайтеся. Йдіть уперед. Будьте успішними і щасливими!



Leave a Reply