Android Pay в Україні: що це і навіщо

Android Pay в Україні: що це і навіщо

«Дім інновацій» розбирався, як працює інноваційний платіжний сервіс Android Pay від Google і кому стане легше від його приходу в Україну.

1 листопада компанія Google оголосила про запуск в Україні сервісу Android Pay, який дає змогу оплачувати купівлю в інтернеті й торговельних мережах безконтактно, просто приклавши смартфон до терміналу на касі. Скористатися сервісом зможуть власники пристроїв на операційній системі Android версії KitKat 4.4 і вище. Для цього потрібно спочатку завантажити додаток Android Pay з магазину Google Play і ввести в нього дані банківської картки. Щоб розрахуватися в торговельній мережі, достатньо розблокувати смартфон і прикласти його до безконтактного терміналу. Нема потреби діставати карту, витрачати час на пошук купюр, вводити код у додаток.

Android Pay в Україні: що це і навіщо

За даними Google, в Україні Android Pay підтримують сотні компаній.

Серед них – торговельні мережі «Сільпо», «Фора», Ringoo, ресторани «Макдональдс», заправки «ОККО», WOG і навіть Київський метрополітен. Android Pay працює як із картами Mastercard, так і з Visa. Android Pay не передає дані банківської картки продавцю. У разі втрати чи крадіжки телефону його можна заблокувати або видалити всі дані дистанційно.

Україна стала 15-ю країною, в яку прийшов цей сервіс. А першим вітчизняним партнером Android Pay став «ПриватБанк». Поки що скористатися сервісом можуть лише його клієнти. На черзі – «Ощадбанк» і ПУМБ. У Google обіцяють, що список банків-партнерів постійно поповнюватимуть.

Банки можуть підключатися до Android Pay за принципом Click to Accept. Тобто просто через інтернет, без паперової тяганини і залучення українського офісу Google до процесу.

Увага до України

Запуск Android Pay в Україні – це багато в чому результат ініціативи «ПриватБанку», який давно вів переговори з Google. До цього моменту банк уже мав власний інструмент безконтактної оплати – NFC-гаманець. Клієнти користуються ним і зараз. Але кількість девайсів у країні, які підтримують безконтактну оплату, далека від ідеалу. З-поміж 4 млн Android-смартфонів, які є у клієнтів «ПриватБанку», лише 496 тис. оснащено чипами NFC.

Прихід в Україну такого великого гравця, як Google, може активізувати весь ринок і дати додатковий поштовх розвитку безготівкових платежів. «Ми хочемо бути частиною глобальної платіжної спільноти», – так пояснив мотиви «ПриватБанку» прес-секретар установи Олег Серга.

Android Pay в Україні: що це і навіщоЗа його словами, найскладнішим у переговорах з Google було розпочати діалог і привернути увагу компанії до України. Але коли в Google побачили, як іде справа на місцевому ринку, переговори пішли швидше.

Навіщо це Google

Google не заробляє на послузі Android Pay. За словами Дмитра Шоломка, компанія просто зацікавлена ​​в розвитку безготівкових розрахунків. Основний заробіток інтернет-гігантові приносить реклама. Дослідна компанія eMarketer прогнозує, що до кінця 2017 р. Google заробить на рекламі $72,7 млрд. Якщо подивитися на Android Pay у цьому ключі, то він може бути корисним інструментом для відстежування конверсії інтернет-магазинів. Тобто Google в Україні ліпше розумітиме, коли кліки на оголошення її клієнтів призводять до реальних придбань.

Як пояснив «Дому інновацій» генеральний директор Google в Україні Дмитро Шоломко, компанія має певні бенчмарки (показники), за якими вона визначає готовність того чи того ринку до впровадження Android Pay. Серед таких критеріїв – обсяг безготівкових платежів, рівень проникнення смартфонів у країні (в Україні він уже становить 44%), кількість терміналів у торговельних мережах. У мережі одного лише «ПриватБанку» налічується 120 тис. POS-терміналів, з яких 80 тис. підтримують безконтактні платежі. Свою роль також зіграли можливість безготівкової оплати проїзду в метро і популярність цієї послуги в Україні. За даними Mastercard, за два роки пасажири в Україні 14 млн разів оплатили проїзд у транспорті за допомогою банківської карти. Згідно з дослідженням Impact of Innovation компанії Mastercard, Україна – один із найбільш відкритих до інновацій ринків. У середньому українці проводять по чотири години на день зі смартфоном. Оплачувати купівлю зі смартфонів готові 72% жителів країни.

Підписуйтесь на наш канал у Telegram