Як створюють дизайн інноваційних продуктів

1
451
Patrick Newbery Как создают дизайн инновационных продуктов
«Дизайн – це не тільки етап розробки продукту, це ставлення компанії до користувачів», – говорить Патрік Ньюбері, директор із цифрових технологій Globallogic. Раніше він працював над дизайном інноваційних продуктів Google, Nokia, Microsoft і багатьох інших «монстрів» ринку.
«Дім інновацій» зустрів Патріка на щорічній конференції Lviv IT Arena і розпитав його про нинішню роль дизайну. Також Ньюбері висловив свою думку про дизайн найуспішніших українських стартапів на Kickstarter.

Одного разу ви сказали, що дизайн підвищує рівень вражень від продукту і в цілому формує загальне ставлення клієнта до компанії. Але чи можна створити успішний продукт з поганим дизайном?

Звичайно. Ось дивіться: будь-який продукт чи послуга несе якусь цінність. Ця цінність, користь, залежить від простоти клієнтського досвіду. Якщо продукт дуже корисний, то люди змиряться з незначною складністю у використанні або різкою кривою навчання.

Завдання дизайну – подати ваш продукт так, щоб споживач отримав стільки користі, скільки це взагалі можливо.

Якось я працював у компанії Ernst & Young. І там був партнер, який не користувався комп’ютерами. Він ненавидів їх, і всю електронну переписку вів і читав його секретар. Коли він дізнався, що документи всіх компаній, які котируються на біржі, подані до Комісії з цінних паперів і бірж США, доступні в онлайновій базі даних, він дуже швидко опанував комп’ютер. Бо цінність доступу до інформації настільки висока, що це вартує часу, витраченого на здобуття комп’ютерної грамотності.

Якщо ваш продукт або послуга не має великої цінності, то дизайн не врятує ситуацію. Коли ж, навпаки, несе велику цінність, то ви можете досягти успіху і з неідеальним дизайном. Але складність в тому, що чим більше ми рухаємося до цифрової епохи, тим нижче вхідний бар’єр. Отже, може з’явитися інша компанія, яка зробить такий же цінний і корисний продукт, але з кращим дизайном.

Подивіться на iPod – mp3-плеєри існували задовго до iPod. І користувачам вони подобалися. Але Apple поліпшила цей досвід використання. Apple не робила нічого кардинально нового, iPod так само продовжував програвати музику в mp3, просто виглядало це набагато краще.

Зараз у багатьох стартапів маленький штат. Один або двоє людей займаються дизайном. Як ви думаєте, скільки осіб необхідно для створення належного оформлення інноваційного продукту?

Це може бути і одна людина, якщо вона здатна робити багато різних речей. Питання не в кількості людей, а в тому, що роблять ці люди. Якщо у вас є команда з 30 осіб, але вони сфокусовані лише на одному напрямку, вони не принесуть великої цінності в компанію.

У багатьох випадках інтерфейс продукту чи послуги – це лише частина клієнтського досвіду. А дизайн має бути у всьому: в розумінні ринку, в залученні клієнтів, у підтримці. Дизайн – це не просто етап розробки продукту, це свого роду ставлення компанії. Успішними стають ті, хто розуміє роль дизайну в усьому циклі взаємодії з клієнтом.

Що ж стосується дизайну продукту, то вам може вистачити і одної людини – якщо це справді професіонал, якщо він добре працює з проектно-технічною групою. Але в багатьох випадках (наприклад, якщо створюєте додаток для смартфона під iOS і Android) вам доведеться працювати з різною аудиторією, створювати різні дизайнерські рішення. І тут краще призначити відповідального за кожну версію продукту.

Уявіть, що ви невеличкий стартап. Ви щойно запустили свій бізнес і хочете зробити неймовірний дизайн. Із чого вам слід розпочати?

Я думаю, перше, що я зроблю, – це подивлюся, яку цінність несе наш продукт. Потім перевірю, яка у нас ситуація з клієнтами, і спробую зрозуміти контекст: як ми будемо представляти продукт клієнту? що він нам скаже?

Коли з’явилися смартфони, оператори зв’язку підштовхували клієнтів до їх купівлі. Вони говорили: у смартфона є камера, він підключається до інтернету, вам потрібно купити цей смартфон і цей інтернет-пакет. Паралельно оператори продавали «фічерфони» – прості мобільні телефони, які теж підключалися до інтернету, у яких теж була камера, але не було інтернет-пакета.

Навіщо мені як клієнтові потрібен був смартфон? Адже його функціонал не особливо відрізнявся від можливостей «фічерфона»? Але зі смартфоном у вас є додатки. Ви можете налаштовувати всі розваги під себе, встановлювати інші додатки й робити щось іще, чого не вийде з простими телефонами. Спостерігаючи за реакцією споживачів, ви можете дізнатися, що насправді «чіпляє» їх у вашому продукті, й чи правильно ви зрозуміли, про що вони думають.

Тобто, ви повинні знати людей…

Ну… Багато хто говорить: «Ми провели дослідження ринку». Але то цифри. Коли ви йдете до людей, розмовляєте з ними, питаєте, що вони думають про ваш продукт, ви дізнаєтеся багато нового.

Кого питати – друзів, родичів, людей з вулиці?

Чом би й ні? Часто корисно зрозуміти, хто ваша цільова аудиторія, і піти до неї.

Ми працюємо з компанією, яка робить веб-камери. Вони вважають, що портативні електронні пристрої і висока мода нероздільні. Тому працюють над дизайном веб-камери, яка буде модним аксесуаром. Їхній цільовий ринок – це жінки, у яких є маленькі діти. Бо жінки з малюками хочуть зафіксувати те, як росте дитина, чи не так? І вони не хочуть щоразу діставати фотоапарат.

Отже, що робить компанія: вона йде до матусь із маленькими дітьми та спілкується з ними. Виявляється, що коли у вас є дво- або трирічна дитина і ви збираєтеся погуляти з нею в парку, то ви не будете наряджатися. Ви надягаєте светр або футболку. Модний аксесуар – це приємно, але не зовсім доречно. Після того як ви поговорите з потенційними споживачами, можливо, ви прийдете до більш прийнятного дизайну.

Дизайн яких найінноваційніших продуктів, що є на ринку, вас найбільше вражає?

Мені справді цікаво те, що зробив Uber. Тому що, по суті, Uber розв’язав кілька проблем в одній програмі. Проблема номер один – «як мені виїхати, де взяти вільне таксі». Uber зводить попит з пропозицією і звільняє мене від потреби самостійно шукати машину. Це геніально. Проблема номер два – «як мені сплатити за таксі». Чи потрібно діставати платіжну карту? Або гаманець? Я ж можу забути гаманець у таксі, і воно поїде. Uber виключив такий ризик і зробив увесь процес оплати невидимим.

В Україні багато хто скаржиться на Uber. Тому що дуже часто вони присилають автомобілі дуже поганої якості…

У США теж бувають подібні проблеми. Якось я чекав машину і побачив, що вона розвернулася, не доїхавши до мене півкварталу, і помчала в іншому напрямку. А потім водій телефонує мені й питає: «Де ви?» На перший погляд, проблема в його мапі й додатку, що вказує напрямок. Але вона розкриває іншу проблему: водій не думає. Він дивиться на екран, на те, куди ведуть його стрілочки, а не дивиться на вулицю. В цьому випадку водій – ключовий елемент цінності, яку несе Uber, і він компрометує весь досвід користувача.

Які продукти ви вважаєте невдалими (можливо, iPhone 8?). Наведіть кілька прикладів того, що вам подобається і що вам не подобається.

Ну… Стосовно iPhone… Якщо подивитися на бездротові навушники AirPods, можна подумати: «Боже, який промах!» Адже якщо навушники не пов’язані один з одним, якийсь із них легко втратити. На перший погляд може здатися, що це поганий продукт. Але насправді він може змінити поведінку клієнтів.

Один мій друг сказав: «Нові бездротові навушники AirPods дивовижні!» Що ж у них тоді доброго? Виявляється, вони дуже гарно працюють з персональним помічником Siri та швидко заряджаються. А якщо ще й подешевшають… Коли подумати про портативні електронні пристрої майбутнього, то нам не потрібен телефон, щоби подзвонити. Все, що нам потрібно, – це зв’язок, який може бути в ручному годиннику чи пристрої на зразок навушників.

Ось чому не можна легко відповісти, чи поганий продукт. Інколи просто зарано робити висновки.

Підписуйтесь на наш канал у Telegram

1 КОМЕНТАР

ЗАЛИШИТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here