Краудфандінг для PIX: $170.000 за український рюкзак

Краудфандінг для PIX: $170.000 за український рюкзак
Фото: Команда PIX (зліва-направо): Володимир Ільченко (головний інженер), Маргарита Рімек (CEO), Сергій Єздін (CMO), Іван Каунов (CTO)

Як український стартап PIX з проектом рюкзака з піксельної анімацією за лічені дні досягнув на Kickstarter поставленої мети, а за підсумками кампаній на двох краудфандінгових платформах зібрав більше $170 тисяч (485% від запланованої суми), редакції «Дому інновацій» розповіла CEO проекту Маргарита Рімек.

Про рюкзак PIX

Родзинкою унікального рюкзака PIX є його інтерактивність: вся площина зовнішньої задньої частини продукту — це великий LED-дисплей, на який за допомогою програми для мобільного пристрою (смартфона або планшета) можна виводити статичні й анімовані картинки, віджети, 8-бітні ігри, які не потребують високої роздільної здатності. Живлення дисплея забезпечується від будь-якої портативної батареї. Для неї передбачена спеціальна кишеня. Зручний, місткий, водонепроникний і протиударний рюкзак створила і вивела на краудфандінгові платформи українська команда на чолі з CEO Маргаритою Рімек і CMO Сергієм Єздіним.

На Kickstarter з дня старту 22 серпня до закінчення кампанії 6 жовтня було зібрано суму понад $150.000. Кампанія на Indiegogo, запущена по закінченню Kickstarter, дозволила довести збори до $171.423, що становить близько 485% від запланованої суми.

— Маргарита, розкажіть, як ви проводили кампанію на Kickstarter?

— Кампанію на Kickstarter можна умовно розділити на три етапи: підготовка, кампанія і пост-кампанія. Під поняттям «пост-кампанія» мається на увазі обробка замовлень і «налагодження» виробництва.

рюкзак PIXПідготовка — це важливий етап, який допомагає залучити перших зацікавлених продуктом людей. На цьому етапі ми готували контент — тобто фото, відео, графіку, текст, — ми пітчили медіа і розсилали їм прототипи, залучали перших послідовників, збирали адреси e-mail і проводили інші підготовчі роботи… Ці «інші» підготовчі роботи насправді — серйозна праця. Ми оформляли сторінку проекту на Kickstarter, придумували упаковку продукту, прораховували вартість доставки в різні країни, тестували рекламні посили і так далі.

— А база e-mail — чиї це були адреси і з якою метою ви їх збирали?

— Перед початком кампанії обов’язково потрібно створити базу даних e-mail тих людей, які зацікавилися продуктом. І в перші години кампанії їм можна розіслати лист-нагадування про те, що кампанія запустилася і тепер є можливість зробити попереднє замовлення — це дає поштовх з самого старту. Крім того, з цією базою адрес можна і потрібно працювати в майбутньому…

— Підсумки вашої роботи із ЗМІ відмінні — про вас написали світові видання, присвячені бізнесу, стартапам, гаджетам, серед яких Business Insider, Stuff, The Verge, Venture Beat… Як вам вдалося цього добитися? Що ви порадите початківцям?

— До багатьох ми зверталися безпосередньо, знаходячи контакти в інтернеті. Але найскладніше — знайти першого великого представника медіа, який розповість про проект. Як тільки він з’являється, інші великі видання починають самі про вас писати, просять зразки для тестування, або ж до них стає простіше достукатися.

— Скільки прототипів вам довелося виготовити для розсилки на тестування в видання?

— Всього ми виготовили приблизно 40 прототипів рюкзака PIX.

— Що є найбільш важливим для етапу діючої кампанії на Kickstarter?

— Після старту кампанії ми додатково запустили рекламу через Facebook і всіляко залучали трафік на сторінку проекту. На цьому етапі було важливо швидко відповідати на питання бекерів («backers» — ті, хто фінансово підтримав проект на платформі Kickstarter — Ред.), і тестувати різні підходи до реклами. У нашому випадку добре себе показав PR і робота з лідерами думок. Можу сказати, що нам стало ясно: для такого проекту точно варто мати прототипи, які можна показати медіа, і не боятися експериментувати.

Рюкзак PIX
А відразу ж після закінчення кампанії на Kickstarter ми запустили кампанію на Indiegogo, тому що їх не можна запускати в один і той же час. Indiegogo виступає своєрідною платформою для попередніх замовлень продукту на той період, поки не «налаштовано» продаж онлайн.

— З якими лідерами думок ви працювали? З якими ЗМІ?

— Лідерами думок ми називаємо не пресу, а блогерів, у яких є свої канали на YouTube, Instagram, сторінка на Facebook (це ті соціальні мережі, через які ми працювали). Ми виходили на них самостійно, висилали їм прототип і отримували чесний огляд. І тому в цьому плані теж дуже важливо, щоб прототипи, що розсилаються, були повністю робочими. Якщо у продукту є «баги» — про це тих, хто буде робити огляд, потрібно попереджати заздалегідь. Потрібно бути готовим до того, що лідери думок в основному чесні зі своєю аудиторією і зроблять правдивий огляд продукту.

І наш перший огляд у Unbox Therapy приніс настільки несподівані результати, що ми відразу після цього максимально сфокусувалися на роботі з лідерами думок.

На даний момент у огляду Unbox Therapy понад 2,8 млн. переглядів

— Що для успіху кампанії виявилося найважливішим: ідея, реалізація, правильний PR, презентація?

— У нашому випадку це ідея, product design і PR.

— При розробці продукту і стратегії ви орієнтувалися на ринок якоїсь конкретної країни або робили універсальний продукт?

— Так, ми орієнтувалися в першу чергу на США. Але по факту ми зіткнулися з дуже великим інтересом з країн Азії.

— Чи не боїтеся ви, що скоро з’являться китайські аналоги вашого унікального на сьогодні рюкзака PIX?

— Якщо продукт гідний — аналоги обов’язково з’являться. Тому скоріше треба переживати, якщо буде навпаки! (сміється)

— Підбиваючи підсумки, що ви, як творці проекту, що добився високих результатів на світових краудфандінгових платформах, можете порекомендувати тим, хто ще не пробував виходити на Kickstarter або Indiegogo? Коли творці проекту можуть з чистою совістю сказати: «Я готовий до виходу на Kickstarter»?

— Виходячи з нашого досвіду, так можна говорити, коли є працюючий прототип, медіа (фото, відео), розуміння цільової аудиторії. І, звичайно ж, фінансовий прорахунок всього — а це собівартість, ціни рітейл, доставка, сума на утримання команди до старту продажів, і так далі. Тільки тоді, коли є все це, можна починати.



Leave a Reply