Petcube: 6 секретів успіху

Petcube: 6 секретів успіху

Продакт-менеджер Салді Ентоні, який вів проекти Dolby, Amazon, Netflix, Philips і інших світових брендів, а зараз співпрацює з українським стартапом Petcube, що стрімко злетів, на конференції Iteracia поділився шістьма секретами успіху, які протягом 22-річної кар’єри допомагають йому у веденні проектів.

У рамках конференції Iteracia для проектних і продуктових менеджерів одним із найяскравіших, лаконічних і конкретних виступів була доповідь Салді Ентоні. Зараз Салді Ентоні обіймає посаду віце-президента з інженерії і продакт-менеджменту в стартапі Petcube. Але за свою 22-річну кар’єру він встиг узяти участь у створенні продуктів для Dolby, Amazon, Netflix, Philips — причому, як він сам зізнався, лише один раз проект під його керівництвом пішов трохи не за планом, а всі інші були закриті в термін, з дотриманням бюджету і всіх технічних та інших вимог.

Салді Ентоні має колосальний досвід в управлінні проектами та підготовці готового продукту. Його 6 секретів успіху ефективного ведення проектів стосуються не тільки створення програмних і технологічних рішень. Вони також можуть застосовуватися до роботи будь-якої компанії й розробки будь-якого продукту, і ,навіть, під час побудови підходу до свого життя.

Як говорить статистика, 74 % проектів не вкладається в терміни, а 59 % — у бюджет. Як зазначає VP Petcube, це — гарна новина: якщо ви продакт-менеджер, і ви навчитеся дотримуватися термінів і вкладатися в бюджет, то ви станете зіркою, а ваші проекти будуть приносити дивіденди.

А ось і самі поради професіонала.

Порада № 1: Зберіть правильну команду для проекту

Головна якість продакт-менеджера — емпатичний зв’язок зі споживачем. Він повинен розуміти, відчувати, чого хоче клієнт. Водночас продакт-менеджер зобов’язаний орієнтуватися на дані, а не на емоції або відчуття.

Проектний менеджер, сам по собі, це людина, яка живе в майбутньому. Коли продакт-менеджер каже, що потрібно споживачеві, «проджект» повинен чітко розуміти, як цього досягти й що для цього потрібно зробити. Менеджер з проектів — багатозадачний, він координує дії всіх, хто працює над проектом. Якщо продакт-менеджер — це «СОО продукту», то проджект-менеджер — це «СОО продакт-менеджера».

Інженери й дизайнери: люди, які беруть участь у розробці рішення. Це професіонали, орієнтовані на розв’язання проблем. У них повинен бути настрій «можеш — роби».

І якщо ви знайшли для своєї команди таких людей — 50 % роботи виконано. Вони самі будуть рухати гори, щоби домогтися поставленої мети.

Порада № 2: Встановіть цілі й систему показників

Для того, щоби домогтися успіху, потрібно передусім визначити, які бізнес-цілі стоять перед проектом, і, по-друге, які показники, власне, визначають успішність проекту? Орієнтованість на результат і дані зіграють хорошу роль у плануванні й організації роботи.

Порада № 3: «Не втратьте ліс за деревами»

Виконання щоденних завдань — це важливо. Але більш важливо, аби ці завдання вели до мети за встановленим планом. Мета без плану — це просто бажання.

План проекту повинен бути довготривалим. Перед його виконанням і в його процесі необхідно визначити, чи є достатньо ресурсів для реалізації плану, які є зовнішні і внутрішні залежності. І, звичайно ж, необхідно розробити план тестування, що включає бета-тест, щоби домогтися високої якості фінального продукту.

Порада № 4: Спілкування — це міст від плутанини до ясності

Керівник проекту зобов’язаний постійно спілкуватися з усіма «учасниками проекту», а це не тільки менеджмент, «менеджери з продажу», маркетинг, а і споживачі.

Менеджер проекту зобов’язаний вибудувати комунікацію між проектною командою, іншими командами, підрозділом ІТ, службою з персоналу, службою підтримки. І, звичайно ж, повинна бути двостороння комунікація з «постачальниками» — від підрядників і постачальників сторонніх продуктів, що використовуються в проекті, до служби сертифікації.

Порада № 5: Живіть у майбутньому

Для успішного закінчення проекту важливий постійний взаємозв’язок із майбутнім. Що стосується залежностей — потрібно переконатися (і перевіряти), що вони відповідають вимогам майбутніх завдань, які ще тільки встануть перед командою. Що стосується завдань, то ті з них, що поки ще заплановані, необхідно перевіряти й ще раз перевіряти на можливі недоробки й очікувані витрати. У разі необхідності, і те, й інше потребує перегляду плану.

Порада № 6: Завжди повинен бути «План Б»

Як сказав Салді Ентоні: «Плани ніколи не працюють». Так, це в природі речей, що життя вносить свої корективи, аж до радикальних. І до таких різких поворотів потрібно бути завчасно готовими. Завжди потрібен бути запасний план на випадок, якщо все піде не так, як заплановано, щоби це не стало сюрпризом.

Потрібен «буфер». Багато хто думає, що можна зробити «часовий буфер»: відвести на виконання проекту, який повинен зайняти 6 місяців, більше часу — наприклад, 8 місяців. Але з досвіду Салді Ентоні це не працює: проект завжди займає весь час, що було на нього відведено (а іноді й більше). Необхідний «ресурсний буфер».

Необхідно налагодити хороші взаємини з усіма залученими в проект, щоб усі були готові зрозуміти й підтримати введення запасного плану в дію.

Важливо побудувати «лаву запасних»: у запасі завжди необхідно мати підрядників, які за необхідності, за запитом, зможуть підсилити команду і прискорити виконання плану проекту — це вимагатиме більше грошей, але дозволить заощадити час, якщо це буде критично.

Щоб усі компоненти «плану Б» спрацювали, необхідно пріоритезувати. Працюйте з залученими в проект людьми, вибудовуючи пріоритети перспективних завдань, щоб у разі необхідності розуміти, що потрібно зробити найперше, а що можна відкласти.

***

Нагадаємо: раніше «Дім інновацій» представляв інші репортажі з конференції Iteracia:

Стартап ЛУН.ua: «продакт», крос-функціональність, A/B тести та рефакторинг

Стартап BetterMe: що краще — «сім’я» чи «спортивна команда»?

Від Prom.ua до Evo: як отримати 100 % комісії і стати популярним