В українських лікарнях пацієнти грають у відеоігри. Навіщо?

В українських лікарнях пацієнти грають у відеоігри. Навіщо?

Українські лікарі разом зі стартапом Raccoon.World з’ясовують, як ігри можуть повернути здоров’я пацієнтам із травмами кистей рук.

У 2017 р. український стартап Raccoon.World брав участь у виставці TechCrunch Disrupt у Сан-Франциско. Він привіз туди свою чергову розробку – ігровий контролер для управління віртуальною реальністю і відеоіграми Raccoon.Clip. До стенда підійшов хлопчик, який через проблеми з руками не міг впоратися з мишею або геймпадом. Коли на його руці закріпили контролер українського стартапу, хлопчина вперше у житті зміг грати у відеоігри. «Щастя на його обличчі запам’яталося нам назавжди», – згадує Світлана Мальована, СЕО компанії Raccoon.World.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, 15 млн ​​людей у ​​всьому світі щороку переносять інсульт і понад 50 млн утрачають функціональність рук у результаті нещасного випадку.

Тільки 50% з них проходять повну реабілітацію через недосконалість програм із відновлення.

Після цього випадку команда стартапу вирішила створити на базі свого пристрою продукт для реабілітації людей з обмеженими можливостями. «Ми провели попереднє опитування, з’ясували індивідуальні потреби людей з порушеннями моторики рук і почали працювати в цьому напрямку», – розповідає Світлана Мальована.

Контролер-кліпса – це лише одна зі складових проекту. У «серці» системи – комплексне програмне забезпечення для лікарів, що дає змогу збирати статистику і добирати лікування на базі комп’ютерних ігор. Також користувачі зможуть відстежувати прогрес у спеціальному додатку для iOS і Android.

В українських лікарнях пацієнти грають у відеоігри. Навіщо?

За задумом розробників, усі компоненти системи – контролер, додаток і програмне забезпечення для лікарень – мають безперервно обмінюватися даними через «хмару» (віддалений сервер). Таким чином, пацієнт, який почав реабілітацію ще в лікарні, зможе продовжувати її вдома під постійним віддаленим наглядом лікаря.

Український стартап знайшов нове застосування контролерам для відеоігор

Пристрій буде збирати різні типи даних, зокрема, про швидкість рухів, позиції кисті, кут нахилу зап’ястя. Після обробки даних на екрані з’являться результати і рекомендації.

Лікування «танками» й «гонками»

Для тренування підійдуть звичайні відеоігри, спеціальний контент створювати не потрібно. Лікар зможе обирати тип гри залежно від групи м’язів, яку необхідно тренувати, і особистих уподобань пацієнта. Наприклад, гоночний симулятор Need for Speed ​​придатний для тренування поворотів кистей рук, тоді як танковий шутер World of Tanks допомагає відточувати точність рухів.

Уже три українські лікарні тестують розробку Raccoon.World. У рамках «пілоту» лікарі разом із розробниками перевіряють гіпотези та намагаються поліпшити технологію.

Один із тестувальників – Олександр Чернявський, фахівець із фізичної реабілітації, лікувальної гімнастики, масажу та виготовлення протезів Інституту травматології та ортопедії НАМН України. Перші результати апробації пристрою на пацієнтах він називає дуже позитивними. «Процес реабілітації, який проходить в ігровій формі, завжди позитивно позначається на загальному самопочутті пацієнта і його мотивації до одужання», – розповідає Олександр Чернявський. Ігровий процес захоплює пацієнта, і він менше звертає увагу на больові відчуття у руці. Традиційні вправи для реабілітації не дають такого ефекту. Контролер легкий, його не потрібно тримати в руці. Працює він дистанційно, без дротів.

Пацієнт В., 19 років. Діагноз – перелом ліктьового суглоба, внаслідок якого розвинулися периферійні неврологічні погіршення

200 000 на доопрацювання

Як додає Олександр Чернявський, для ефективнішого використання потрібно, щоб рішення давало змогу повноцінно відстежувати статистику. «Обробка цифрових даних дозволить нам як лікарям не просто стежити за тим, як пацієнт швидше і краще проходить гру, а й робити науково обґрунтовані висновки», – пояснює він.

Ця можливість з’явиться, коли прототип (MVP), який зараз тестують, стане готовим продуктом. Він уже збирає дані про швидкість руху руки, позиції кисті й кут нахилу зап’ястя. Але ці дані поки що обробляють вручну. «Ми їх обробляємо і даємо лікарю у вигляді аналітики та графіків для того, щоб лікар побачив статистику», – розповідає Світлана Мальована.

Нині стартап збирає відгуки лікарів, щоб розуміти, які дані та в якому вигляді для них важливі. Будь-який лікар може подати заявку на запуск безкоштовного «пілоту». Крім того, команда проекту шукає інвестиції в розмірі $200 000 для прискорення досліджень і сертифікації.

Наступний етап – тестування у США і країнах Євросоюзу. Світлана Мальована сподівається, що готовий продукт надійде у продаж уже 2018 р. Після сертифікації він буде впроваджений в лікарнях і реабілітаційних центрах як повноцінна медична технологія.

Підписуйтесь на наш канал у Telegram