Вижити в Каліфорнії: 8 порад від українського стартапу Sixa

0
357
Своими наблюдениями делится Екатерина Кондрунина, директор по развитию бизнеса украинского стартапа Sixa.
Які сюрпризи очікують український стартап в Кремнієвій долині? І як правильно перенести туди бізнес? Своїми спостереженнями ділиться Катерина Кондруніна, директор з розвитку бізнесу українського стартапу Sixa.

Стартапу Sixa близько двох років. Але він вже встиг наробити «багато галасу». Про український проект, що може додати будь-якому комп’ютеру потужності через «хмару», написали американські видання Venture Beat та TechCrunch. У нього вклалися імениті інвестори, серед яких стамбульський стартап-інкубатор Startupbootcamp та каліфорнійський YCombinator, українські фонди Digital Future, Horizon Capital та американський Tandem Capital. В цілому стартап залучив $3,7 млн ​​інвестицій, а його користувачами стало понад 20 тис осіб.

Історія Sixa – це насправді історія проб та помилок. Після залучення своїх перших інвестицій в Стамбулі, команда проекту вирушила до Каліфорнії, «серця» світової стартап-тусовки, де зіштовхнулася з місцевими реаліями. Директор з розвитку бізнесу Sixa Катерина Кондруніна впритул займалася відкриттям штаб-квартири компанії в Сан-Франциско. Зі свого досвіду вона почерпнула ряд рекомендацій, якими поділилася з «Домом інновацій».

Довірте організаційні питання професіоналам

Перше, що ви зробите по приїзду в США, це підете наймати імміграційного юриста. Є декілька типів віз, за ​​якими стартап може працювати в Америці. Міграційний юрист допоможе зібрати підходящий і зібрати всі документи. Те ж саме стосується фінансових та податкових питань, а також реєстрації компанії в США. Для нас такий шлях виявився найпростішим та ефективним.

Але ви також можете використовувати сервіс Ironclad для самостійного збору необхідних документів, чи Stripe Atlas для створення компанії. Це не тільки дозволяє прискорити процес, але й істотно заощадити.

Надішліть заявку в YCombinator

Після Стамбула нам здавалося, що ми досить круті. І що в США всі будуть з нами спілкуватися. Частково так і було. Ми ходили на, здавалося б, конструктивні зустрічі. Всі нам ласкаво посміхалися і казали, який гарний у нас проект. Але це спілкування ні в що не виливалося – не було угод, не було конкретних пропозицій співпраці.

Ситуація цілком змінилася, коли ми потрапили в програму легендарного каліфорнійського інкубатора YCombinator. Як відомо, менше 2% всіх заявок проходять цей відбір. Якщо тебе відібрав YCombinator – це показник.

До цього ми самі шукали зустрічей з інвесторами. Після YCombinator вже шукали нас. Про нас написали авторитетні видання Venture Beat та TechCrunch, що дуже допомогло.

Обростайте контактами ще в Україні

Кремнієва долина – це нетворкінг. Тут все будується на особистих зв’язках та рекомендаціях. Якщо хочете вести бізнес там, обростайте контактами ще в Україні. Спілкуйтеся з каліфорнійськими інвесторами, шукайте українські стартапи, які вже переїхали туди.

У Кремнієвій долині зараз дуже сильне українське ком’юніті. Ми всі намагаємося знайомитися та допомагати один одному. Особисто я ніколи не відмовляю у зустрічах нашим хлопцям, які приїжджають в Сан-Франциско.

Вибирайте інвестора, як члена сім’ї

Зазвичай стартапи вважають, що відсутність грошей – це проблема. Але справжні проблеми починаються, коли з’являються гроші від «не свого» інвестора, з яким важко працювати. Адже в вашу команду приходить нова людина – інвестор, зі своїм баченням та планами. Пам’ятайте: з кожним новим інвестором ви приймаєте нового члена сім’ї. Тому не варто погоджуватися на будь-які гроші. Проводьте свій власний due diligence. Те ж саме стосується і акселераційних програм.

Ми завжди фокусуємося на smart-інвесторів, які можуть принести в компанію щось більше, ніж просто гроші. Наприклад, контакти, експертизу, людей, з якими буде комфортно працювати.

І ще ми ніколи не приховуємо, що ми з України. Починати історію з інвестором з брехні – це поганий сценарій.

Вчіться на помилках

Коли дивишся на успішні проекти, то бачиш лише результат. Але ніхто не знає, скільки помилок було зроблено на шляху до цього результату.

Помилки – це нормально. На помилках вчаться. І в США дуже цінують, коли компанія має досвід спроб та помилок, і коли вона ділиться цим досвідом. У нас же прийнято приховувати свої невдачі. А даремно. Адже історію успіху повторити складно. А не повторити чиїсь помилки – набагато легше.

Постійно навчайтеся

Не варто сподіватися, що ви зможете вибудувати бізнес на своїх поточних знаннях та навичках. Світ постійно змінюється, і щоб встигнути за ним необхідно постійно навчатися. Зараз багато стартапів з’являється на перехресті різних сфер. Наприклад, технологій та медицини. Або технологій та фінансів. І для роботи з такими проектами необхідно володіти різнобічними знаннями.

Відпочивайте

Коли ми піднімали інвестиції, доводилося працювати по 14 годин. Це ж стосується будь-яких акселераційних програм та періодів, коли потрібно сфокусуватися на термінових завданнях – працювати доводиться багато. У Силіконовій долині взагалі люди багато працюють. Хоча останнім часом стало модно досягати балансу – коли пропагується ідея mental health, душевного здоров’я, конче необхідного для генерації ідей. Зі свого досвіду скажу, що спорт дуже добре допомагає боротися зі стресом.

Команда є важливою

Одна з частих фраз, які ми чули від інвесторів: «Ми інвестуємо не в ідеї, а в команду». Команда є одним з ключових критеріїв для інвестиції, адже саме вона відповідає за реалізацію ідеї. Здебільшого, інвестори та акселератори віддають перевагу командам не з одним фаундером. Крім доменної експертизи, сильні команди завжди думають про лояльність співробітників, баланс та різноманітність навичок і знань в команді, а також про розподіл обов’язків, щоб встигнути за ритмом Долини.

2+

Users who have LIKED this post:

  • avatar

ЗАЛИШИТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here