Половина українських вчених не може розказати про свої наробки через ЗМІ

1
21125
Половина украинских ученых не может рассказать о своей работе через СМИ

10 жовтня 2017 року в інформаційній агенції «Інтерфакс-Україна» відбулася прес-конференція, на якій було презентовано дослідження групи «Рейтинг» на тему «Проблеми популяризації науки в Україні».

Опитування проведено на замовлення Громадської спілки «Форум українського партнерства».

Загалом було опитано 1 000 вчених, які представляли 35 наукових установ у Києві, Харкові, Дніпрі, Львові та Одесі.

У заході взяли участь:

  • керівник Соціологічної групи «Рейтинг» Олексій Антипович,
  • бізнесмен та меценат, ініціатор проекту «Дім інновацій» Ігор Янковський,
  • доктор медичних наук, професор Віктор Досенко,
  • керівник «Дому інновацій» Олександр Кульвановський.

Згідно з даними дослідження, які оприлюднив Олексій Антипович, 86% вчених переконані, що вони мають займатися популяризацією науки, але на практиці це робить лише 45%, причому здебільшого – на волонтерських засадах.

55% респондентів відзначили, що їм важко доносити інформацію про свої винаходи через ЗМІ. Спеціалізовані медіа працюють на вузьку аудиторію, а «популярні» ЗМІ віддають перевагу розважальній інформації (це констатують 59%).

Головне нарікання вчених щодо їхнього теперішнього становища – низька оплата праці та недостатнє фінансування наукової діяльності. Саме через ці причини 28% респондентів готові залишити науку, а кожен четвертий думає про еміграцію. Сприяти розв’язанню цієї проблеми можуть інвестори, які зацікавлені у впровадженні інновацій. З іншого боку, як показало опитування, 93% науковців також прагнуть втілити результати своєї діяльності на практиці та розраховують на підтримку інвесторів.

Отже, обидві сторони потребують своєрідного «місця зустрічі», щоб дізнатися, чим вони можуть бути корисними одне одному.

Відповісти на цей запит покликаний «Дім інновацій», створений за ініціативою бізнесмена та мецената Ігоря Янковського.

За його словами, ідея організації комунікаційного майданчика для всіх учасників ринку інновацій виникла ще рік тому. Тоді «Форум українського партнерства» провів масштабну конференцію «Інновації об’єднують однодумців», учасники якої чітко висловилися на підтримку створення спеціального центру для популяризації науки та обміну інформацією між вченими, бізнесменами та журналістами.

Опитування «Рейтинг» підтвердило ці дані.

Майже 90% респондентів виступають за створення центру, який би спеціалізувався на популяризації вітчизняних наукових досліджень, надавав технічну допомогу вченим, сприяв формуванню позитивного іміджу науковців і поширював новини про науку та інновації в Україні.

«Всі, хто прийшов на конференцію рік тому, говорили про одне й те саме, але різними мовами. Відтак у мене народилася ідея створити єдиний комунікаційний майданчик, який би займався популяризацією науки в Україні та сприяв налагодженню зв’язків між науковцями, підприємцями, журналістами та іншими спільнотами.

Дуже добре, що 90% вчених підтримують цю ідею.

Проект „Дім інновацій“ вже працює, є професіональна команда. Ми плануємо залучати резидентів з різних сфер – медицини, біології, хімії, інфраструктури, соціальних наук. Переконаний, ми зможемо акумулювати цікаві ідеї, нові розробки на одному майданчику і стимулювати впровадження інновацій в Україні», – наголосив Ігор Янковський.

Доктор медичних наук, професор Віктор Досенко відзначив, що вітчизняний дедалі більше бізнес цікавиться інноваціями.

«Потрохи вже бачу позитивні кроки з боку бізнесу. Підприємці звертаються до науки, бо вони розуміють, що просто за рахунок перепродажу, за рахунок транспорту, енергоресурсів не вийде хорошого європейського бізнесу. Потрібно вкладатися в науку і отримувати ноу-хау, інформацію, на якій можна заробити гроші в принципі за невеликі інвестиції», – зауважив науковець.

За словами керівника «Дому Інновацій» Олександра Кульвановського, команда проекту чітко виокремила два тренди, що їх і підтвердили результати опитування: вчені хочуть комунікувати і вони присутні в соціальних мережах.

«Ми стартували через Facebook і вже за два місяці охопили аудиторію у півмільйона унікальних користувачів. З них 30% долучалися до активного перегляду контенту, обмінювалися коментарями. Тобто тема науки та інновацій цікавить велику аудиторію. Ще одна наша знахідка – англомовний контент. Нашу сторінку Facebook читають у 35 країнах світу, а сайт – із понад 85 держав. Ми відкриті до спілкування, партнерства і працюємо над тим, щоб дедалі більше людей цікавилися українською наукою та інноваціями», – зазначив Олександр Кульвановський.

Із повною версією звіту за результатами дослідження можна ознайомитися нижче:

Підписуйтесь на наш канал у Telegram