Українські проекти вже зібрали майже $2 млн краудфандінгових платформах у 2017 році

0
179
Украинские проекты уже собрали почти $2 млн на краудфандинговых площадках в 2017 году

Українські стартапи все частіше виходять на краудфандінгові платформи, в тому числі Kickstarter та Indiegogo. Їх мета – пошук перших клієнтів та замовлень, додатковий PR та аналіз ринку. При цьому є й більш досвідчені проекти, які мають в «запасі» де кілька успішних кампаній для збору коштів.

За результатами перших 7 місяців, 2017 рік вже став одним з «найбагатших» на успішні краудфандінгові кампанії в історії українських стартапів.

Згідно з даними дослідницького комітету Української Асоціації венчурного та  приватного капіталу (UVCA) з початку 2017 року було запущено 35 кампаній на Kickstarter та Indiegogo – найбільш популярних світових краудфандінгових платформах.

«Відповідно до щорічного огляду інвестиційного ринку від UVCA – в 2016 більшість стартапів отримали інвестиції на SEED чи посівній стадії. Краудфандінгові платформи – чудова альтернатива для продуктів на більш ранній стадії. Крім того, успіх кампанії стане додатковим аргументом при наступних переговорах з потенційними інвесторами», – Ольга Афанасьєва, Виконавчий директор UVCA.

Важливо відзначити, що велика частина проектів (83%) успішно зібрали необхідні суми. Станом на середину серпня 2017 року, українські інновації зібрали $1 895 252, що в чотири рази більше загальної початкової мети.

Kickstarter – більш популярний серед українських розробників, 27 кампаній (77% з усіх проектів) були запущені саме на цій платформі в 2017 році. У свою чергу Indiegogo використовують в якості додаткового каналу для збору коштів. Так, наприклад, стартапи Luciding, Senstone, Hushme практикували паралельний запуск промокампаній відразу на двох платформах.

«Очевидно, що проекти ретельніше готуються до виходу на краудфандінгові платформи: заздалегідь продумують PR-стратегії та роботу з майбутніми бекерами – backers», пояснює успіх українських кампаній Маріанна Ярош, голова дослідницького комітету UVCA.

Найбільш успішними кампаніями в 2017 році за критерієм співвідношення заявленої мети та зібраних коштів стали:

1 – Jollylook (екологічна фотокамера для миттєвих знімків) – вдалося зібрати $377 тис. замість 15 тис., заявлених спочатку.

2 – Senstone (модний кулон для перетворення голосових нотаток в текст) – сумарно проект підняв $370 тис.

3 – UGEARS Hurdy-Gurdy (унікальні механічні музичні моделі) – вдалося зібрати понад $290 тис.

На жаль, не завжди є і можливість визначити «причетність» проекту до України, майже половина проектів зазначає США своїм місцезнаходженням. Це пов’язано з їхнею націленістю на глобальний ринок. Але останнім часом все частіше можна зустріти українські міста в описі проектів.

Підписуйтесь на наш канал у Telegram

ЗАЛИШИТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here