16 якостей і навичок, необхідних студентам XXI століття

Крім базових знань, студентам потрібні навички та особисті якості, що допоможуть їм успішно конкурувати в сучасному суспільстві.

Концепція соціального та емоційного навчання (SEL – Social and Emotional Learning) пов’язана з використанням методик, які дають змогу не тільки здобути базові та глибокі знання з різних предметів, але також опанувати низку практичних навичок, навчитися вибудовувати відносини з іншими людьми, виважено приймати відповідальні рішення і досягати поставлених цілей. Комплексна концепція включає здобуття академічних знань, ефективну соціалізацію студентів і школярів, контроль своїх емоцій, емоційну взаємодію з іншими, розвиток навичок піклування про інших, розв’язання комплексних завдань і багато іншого. Як ми вже неодноразово говорили, завтрашні учні та студенти особливо потребуватимуть саме формування комплексних знань і навичок, що дають змогу взаємодіяти в команді, а також уміння вчитися. Дослідники стверджують, що лише такий джентльменський набір допоможе стати успішним у майбутньому.

Нові технології освіти, як повідомляє Всесвітній економічний форум у своїй доповіді, мають допомогти виховати в юному поколінні ті найважливіші навички, які сприятимуть продуктивній участі молоді не тільки в освітньому процесі, а й у соціумі загалом. Дослідники назвали 16 найважливіших навичок для студентів XXI століття, які розділили на три групи: фундаментальні знання (грамотність), вміння (навички), персональні (особистісні) якості.

16 якостей і навичок, необхідних студентам XXI століття 16 качеств и навыков, необходимых студентам XXI века 16 skills of the 21st-century needed for any student

Концепцію SEL і методики на її основі широко застосовують у різних країнах. Державні системи освіти, визнані найліпшими у світі, послуговуються нею, коли складають навчальні плани та формують глобальне бачення освіти в майбутньому. Зокрема, SEL використовують у шкільній системі Сінгапуру, яка входить до топ-5 за версією Pearson, а також за оцінювальними метриками PISA, TIMSS та PIRLS.

Це ще один сигнал для України, що крім знання дисциплін сучасним учням важливо розвинути особистісні якості та здобути певні навички в початковій, середній та вищій школі. Сьогодення гостро потребує зміни підходу, і не можна проґавити цей момент.

Оцінити публікацію

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я