Нові технології, які вб’ють телебачення. Знову

Чи відійде телебачення коли-небудь у забуття? А, може, вже відійшло? Найбільша щорічна виставка телебачення та мовлення IBC 2017 дає нам кілька прикладів майбутньої трансформації ТБ, яка почнеться зі змін в наших головах.

Facebook замість ТБ?

Соціальні мережі стають новою платформою для всього. І мілленіали – ті, хто народився «з технологіями в крові», – стимулюють цей процес.

За словами Кіма Паудера, СЕО компанії Modern Times Group (MTG) в Данії, глядачі-мілленіали дивляться більше на мобільному та в соціальних мережах, і витрачають менше часу на традиційні телевізійні платформи. Мовникам варто звернути увагу на них. У звіті Ericsson Consumer Lab йдеться, що лише 45% людей молодше 35 років дивляться лінійне (традиційне) TV, у порівнянні з 67% глядачів старшого віку. Мілленіали, радше, віддадуть перевагу відео на вимогу, включаючи прямі трансляції подій на OTT-платформах.

Соціальні мережі стають більш орієнтованими на відео та показують нові можливості мовникам. Директор з продуктів Facebook Деніел Данкер повідомив, що відео просто «підриває» Facebook і зараз становить 50% усього мобільного трафіку компанії. «Ми очікуємо, що його частка зросте до 75% протягом наступних 5 років», – повідомив він протягом відкриття сесій на IBC 2017.

Відео просто «підриває» Facebook і зараз становить 50% усього мобільного трафіку компанії

Два тижні тому Facebook запустив свою власну відеоплатформу Watch, де користувачі можуть знайти будь-який серіальний контент – традиційний функціонал Facebook цього не дозволяє зробити. Передбачається, що Watch пов’яже видавців відео з їхньою аудиторією, дозволяючи їм спілкуватися між епізодами за допомогою коментарів.

Реаліті-шоу, прямі трансляції спортивних подій, комедії – ці жанри будуть ключовими для Facebook. Деякі з них вже тестуються на платформі. Це, наприклад, щотижневий серіал Humans of New York, заснований на фотоблозі Брендона Стентона. Або Hala Madrid – серіал про футбольну команду «Реал Мадрид». Facebook збирається розширити Watch на міжнародні території. Але поки не відомо, чи буде Україна серед них.

MTG прокрутив більше 500 годин контенту Електронної спортивної ліги (ESL) на Facebook. Кім Паудер назвав це «значущим новим способом охопити аудиторію». Мовникам доведеться пошукати вагомі аргументи, щоб залишити Facebook чи YouTube, каже він.

Дивіться пильно на всі 360 градусів

Ще один тренд – це 360-градусний контент, який можна дивитися на стаціонарному комп’ютері, на мобільному і в окулярах віртуальної реальності (VR). Соціальні платформи, такі як Facebook та YouTube, лідирують і тут. Зараз на Facebook близько мільйона 360-градусних відео і 17 мільйонів фотографій, створених таким же чином. Користувачі переглянули це все вже більше 500 мільйонів разів. Найбільш популярними є спортивні ігри, туристичний контент, хоррор-відео, розповіла менеджер Facebook 360 на стенді компанії на IBC.

Facebook працює з декількома виробниками камер, здатних робити 360-градусні відео та фото. Серед них Samsung, Giroptic, Lenovo зі своєю Moto 360 Camera. Ці камери оснащені специфічним програмним забезпеченням, яке дозволяє зробити процес завантаження відео на Facebook більш зручним. Це означає, що кожен може стати творцем простого 360-градусного контенту.

Хоча ви можете купити камеру для особистого використання до $200, передача 360-градусного контенту на великі екрани, як і раніше, залишається дорогим задоволенням. Глобальний супутниковий оператор SES спільно з Fraunhofer Heinrich Hertz Institute HHI зробив пілотну трансляцію панорамного відео у форматі високої чіткості 10K на 2K на своєму стенді на IBC. Відео передавалось на UltraHD-екран та декілька VR-пристроїв. «Потреба в потужності становить близько половини транспондера. Тому ви можете використовувати два VR канали на один транспондер. Ціни за транспондер відрізняються в залежності від супутника залежать від багатьох факторів», – розповів «Дому інновацій» віце-президент з питань розвитку бізнесу SES Astra Онно Зонневельд.

Зараз віртуальну реальність можна навіть помацати: технологічні компанії готові зрушити гори, щоб поліпшити користувацький досвід. Наприклад, компанія під назвою Generic Robotics показала свій новий контролер Toia для управління об’єктами у віртуальному середовищі. І, за відчуттями, це дійсно схоже на дотик до реальних предметів.

Цього ніколи не трапиться

«ТБ не збирається нікуди йти. Воно зараз в самому центрі відеоспоживання», – запевняє керівник дистрибуції компанії TF-1 Фабріс Мольєр. За його словами, у Франції 45 мільйонів осіб щодня дивляться прямі трансляції по телевізору. І телебачення не йде у небуття так швидко, як припускали аналітики. Незважаючи на десяток років «руйнування» цього ринку новими технологіями, традиційний телеперегляд залишається стійким. Мольєр стверджує, що ТБ лідирує серед джерел цифрового відео для мілленіалів у Франції (93% молодих людей дивляться ТБ), в Швейцарії (93%), Ірландії (69%), Канаді (62%). В Сполученому Королівстві 89% домогосподарств мають доступ до інтернету, але щодня витрачають 3 години та 30 хвилин, переглядаючи ТБ.

Він припускає, що смерть ТБ була перебільшена через те, що самі рекламодавці недооцінили споживання ТБ. Британський приватний мовник ITV здійснив дослідження, яке виявило, що рекламодавці майже на 50 хвилин недооцінили середній час перегляду телевізора «нормальними» людьми.

Думку Мольєра поділяють не всі. Лише 20% аудиторії на сесіях IBC погодилося з ним, і 80% просто дали телебаченню ще 10 років.

Президент та CEO компанії Digital Consumer Group (21 Century Fox) Брайан Салліван вірить, що «руйнування» традиційного ТВ-ринку – природний процес. Він зауважив, що колись споживачі мали всю владу. Вони дивилися пару телевізійних каналів безкоштовно, і це вважалося чудовою розвагою. Кабельне ТБ, а потім VHS, а потім DVD змінили цю парадигму. Потім з’явилися персональні відеомагнітофони, потім – відеостріми. У споживачів тепер є доступ до величезних масивів відео, і все це за умовні 10 доларів. Потреби клієнтів змінилися, і це виклик для традиційного телебачення.

У споживачів тепер є доступ до величезних масивів відео, і все це за умовні 10 доларів

«Якби ми знали, як монетизувати світ «соціальних медіа», ми б це вже зробили», – сказав Салліван. Але особисто він не вважає, що довгі відео не працюють в соціальних мережах, адже середній час перегляду відео там – близько 3 секунд. А значить, з традиційним ТБ ще рано прощатися.

Оцінити публікацію

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я